Nog meer belangrijke vragen

Geschreven op 13 april 2021

Onze klantenservice krijgt regelmatig vragen van klanten die voor het eerst een Apple device hebben gekocht. Deze vragen gaan over allerlei onderwerpen en verschillende apparaten. Op onze pagina 'veelgestelde vragen' vind je al een overzicht van de meest gestelde vragen. Als aanvulling op onze 'veelgestelde vragen' hebben wij dit blogartikel geschreven. Dit zijn niet alleen maar 'veelgestelde vragen', maar ook vragen die wat uitgebreider zijn en niet per se heel vaak voorkomen. Toch staan hieronder een aantal belangrijke vragen die zeker relevant voor jou kunnen zijn!

1) Algemene vragen 

‘Hebben jullie ook een bepaald model op voorraad?’ 
Alle producten die op onze website staan vormen onze gehele voorraad. We hebben dus niets extra’s in ons magazijn liggen. Al onze producten zijn wel gewoon direct leverbaar.  

‘Welke accessoires worden er meegeleverd?’ 
Wij leveren bij al onze producten standaard een oplaadaccessoire/netstroomsnoer. Bij iPhone’s zit standaard een pinnetje om de simkaart te kunnen plaatsen en bij een iMac leveren wij uiteraard een muis en toetsenbord mits anders vermeld. Vanuit hygiënisch oogpunt worden er geen oortjes meegeleverd bij een iPhone. 

‘Worden jullie refurbished Apple apparaten geleverd met Microsoft Office?’ 
Wij leveren al onze apparaten met de benodigde besturingssystemen en de daarbijbehorende programma’s denk dan aan: iMovie, Safari, Photo Booth en FaceTime. Overige software zoals Microsoft Office programma’s dien je zelf aan te schaffen en te installeren.  

‘Moet ik het Apple besturingssysteem zelf installeren op de Mac?’ 
Nee, je hoeft zelf niet het besturingssysteem te installeren op je nieuwe Apple device. Wij hebben de benodigde besturingssoftware al voor je geïnstalleerd. Wij leveren alle producten met de besturingssoftware MacOS. 

‘Hoe lang kan ik mijn apparaat updaten naar de nieuwste OS?’ 
Wij kunnen het niet helemaal garanderen, maar de ervaring leert tussen de 8-10 jaar vanaf de eerste introductie van het product. 

'Kunnen jullie het toetsenbord aanpassen?'
Nee, helaas kunnen wij het toetsenbord niet aanpassen. Er zitten wel duidelijke verschillen tussen bijvoorbeeld een qwerty en een azerty toetsenbord. Bekijk dus eerst goed welk toetsenbord het device heeft. Weet je nog niet wat de verschillen zijn? Lees dan eerst ons blogartikel aandachtig door. 

'Kan ik ook mijn hardware inruilen bij jullie?'
Wij kopen alleen maar grote aantallen in bij voornamelijk bedrijven. Van particulieren nemen wij dus geen hardware aan. 

2) Vragen rondom bestellen

'Is het veilig om bij jullie te bestellen?'
Ja, iUsed.nl is een merknaam van NEG Group B.V., welke al 27 jaar gespecialiseerd is in de in- en verkoop van gebruikte Apple- apparatuur. Bovendien hebben wij een uitstekende beoordeling op de onafhankelijke reviewsite Trustpilot. Nog meer lezen over onze reviews? Dan kan in dit blogartikel.

'Hoe kan ik een bestelling plaatsen?'
Wij hebben een heel handig blogartikel geschreven waarin wij in 12 stappen uitleggen hoe je een bestelling plaatst in onze webshop.

'Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen, wat nu?'
Heb je binnen 30 minuten nog geen e-mailbevestiging gekregen? Kijk dan eerst in je spam folder, staat die daar ook niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice

'Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?'
Neem contact op met de klantenservice om te kijken of het nog mogelijk is om je bestelling te wijzigen/annuleren. 

'Kan ik een product reserveren?'
Alle producten op onze website zijn direct beschikbaar en leverbaar. Wanneer je het product in je winkelwagen doet, dan wordt dit product speciaal voor jou gereserveerd. Dit betekent dus dat dit product mogelijk niet meer beschikbaar is in onze webshop (wanneer we er maar 1 op voorraad hebben). In totaal wordt het product 25 minuten voor jou gereserveerd. Wanneer je er dan niets meer mee hebt gedaan wordt het product weer verwijderd uit jouw winkelwagen en komt weer beschikbaar in onze webshop. 

‘Kan ik ook als bedrijf bestellen bij iUsed?’ 
Ja, dit kan zeker. Wij hebben hiervoor een speciale pagina waar alle benodigde informatie opstaat.  

3) Vragen rondom betalen

'Kan ik achteraf betalen?'
Ja, met Klarna kan je achteraf betalen. Hiervoor heb je wel een Klarna account nodig. Bezoek de website van Klarna voor meer informatie of om een account aan te maken. 

'Kan ik in termijnen betalen?'
Nee, helaas kun je bij ons niet in termijnen betalen. Kijk op onze pagina over betalingsmogelijkheden voor een overzicht van de beschikbare mogelijkheden. 

'Kan ik op rekening betalen?' 
Alleen zakelijke klanten kunnen op rekening bij ons betalen. Check eerst de voorwaarden voor bestellen op rekening.  

'Wanneer krijg ik mijn factuur?'
De factuur wordt automatisch toegestuurd na de levering. Meestal is dit pas in de avond, dus het kan voorkomen dat je even moet wachten op je factuur. 

4) Vragen rondom verzenden

'Waarom doet mijn track & trace het niet?'
Deze wordt pas actief zodra de koeriesdienst het pakket zijn eerste scan heeft gegeven. Vanaf dat moment is de track & trace dus ook pas in te zien. het kan dus gebeuren dat je in de ochtend en product hebt besteld in onze webshop, maar dat je de track & trace code pas in de avond ontvangt. Dit komt doordat de koerier meestal laat in de middag de pakketten bij ons magazijn ophaalt. Vanaf dit moment scant hij de pakketten en wordt de track & trace code ook actief. 

'Worden er verzendkosten in rekening gebracht?'
Nee, bij ons worden alle producten gratis verzonden!

'Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?'
Online bestellingen die op een werkdag vóór 22:00 uur zijn geplaatst en waarvan de betaling bij ons binnen is, worden dezelfde dag nog gratis verzonden. Dat betekent dus vandaag besteld vóór 22:00 uur, is morgen al in huis. Bestellingen die op een werkdag na 22:00 of in het weekend zijn geplaatst worden de volgende werkdag verstuurd. 

'Ik heb mijn pakket beschadigd ontvangen, wat moet ik nu doen?'
Het kan voorkomen dat je pakket beschadigd is wanneer je deze ontvangt. Dit is natuurlijk nooit leuk, maar gelukkig kan onze klantenservice jou altijd helpen. Neem dus direct contact op met onze klantenservice wanneer jouw pakket is beschadigd. Je helpt ons ook wanneer je foto's naar ons opstuurt van de geleden schade. Dan kunnen wij een betere inschatting maken van wat er precies is mis gegaan en contact opnemen met onze koeriersdienst. 

'Naar welke landen buiten Nederland kan ik mijn bestelling laten verzenden?'
Wij verzenden naast Nederland ook naar België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk.

'Kan ik mijn bestelling ook afhalen in plaats van te laten verzenden?'
Helaas kun je door de maatregelen die wij treffen rondom het coronavirus je bestelling niet komen afhalen. 

5) Vragen rondom ruilen & retourneren

'Binnen welke termijn kan in mijn product retourneren?'
Je dient je retouraanvraag binnen 15 dagen aan te melden via dit retourformulier. Vervolgens heb je 15 dagen de tijd om het product te retourneren. Hierdoor heb je een retourrecht van in totaal 30 dagen.

'Wanneer krijg in mijn aankoopbedrag op mijn rekening teruggestort?'
Wanneer wij het product in goede orde hebben ontvangen wordt het aankoopbedrag binnen 7 werkdagen naar jouw rekening overgemaakt. Soms lukt dit niet altijd, maar je kunt erop vertrouwen dat je in ieder geval 14 dagen na ontvangst van jouw product het aankoopbedrag terug hebt. Wanneer dit niet het geval is kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice

'Ik wil iets aanmelden voor reparatie. Hoe doe ik dit?'
Neem contact op met onze klantenservice via de telefoonmail, of chat. Jouw aanvraag wordt dan zo snel mogelijk door onze medewerkers in behandeling genomen. Houd ook altijd je ordernummer bij de hand wanneer je contact opneemt met onze klantenservice.

'Hoelang duurt een reparatie?'
De gemiddelde reparatietijd ligt rond de twee weken. Dit kan ook korter of langer duren afhankelijk van het probleem.

'Krijg ik een leentoestel tijdens de reparatieperiode?'
Nee, helaas hebben wij tijdens de reparatie geen leentoetstel beschikbaar. Natuurlijk begrijpen wij maar al te goed dat het missen van je device heel vervelend is. We doen er dus alles aan om de reparatie zo snel mogelijk uit te laten voeren. 

'Betaal ik zelf de verzendkosten bij een reparatie/retour?'
Nee, wij betalen alles voor jou. Zowel de verzendkosten vanaf jouw huis naar ons magazijn als de verzendkosten van een gerepareerd product. 

6) Vragen rondom de garantie

'Hoe lang heb ik garantie op mijn refurbished device?'
Je krijgt bij ons altijd twee jaar garantie op je refurbished device. Wanneer je device dus binnen twee jaar een defect vertoont wat binnen onze voorwaarden valt, dan heb je recht om een gratis reparatie of een vervangend product. Lees hier meer over alle garantievoorwaarden

'Zit er ook garantie op de batterij/accu?'
Ja, op de batterij geven wij 12 maanden garantie. 

'Mijn oplader van mijn refurbished iPhone/iPad/MacBook werkt niet, wat nu?'
Is de oplader stuk van jouw refurbished device? Dan heb je gelukkig nog garantie! Je hebt in totaal twee jaar garantie na de aanschafdatum. Gaat je oplader binnen dit termijn stuk, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Wij sturen dan zo snel mogelijk een nieuwe oplader jouw kant op! Let op: wannneer er kabelbreuk is ontstaan door onjuist gebruik, dan geldt deze garantie niet. 

7) Technische vragen

'Kan ik het werkgeheugen en/of de opslag (laten) upgraden?' 
Van sommige iMacs kunnen wij nog zelf het werkgeheugen en/of de opslag upgraden. Echter wordt dit steeds moeilijker. Wij raden daarom aan om echt goed na te denken over het geheugen wat je nodig denkt te hebben. Wij zeggen liever meer geheugen dan te weinig! 

'Wat is het verschil tussen de processoren?'
Dual-, Quad-, Hexa- en OctoCore zijn de verschillende benamingen. Dit geeft aan uit hoeveel kernen de processor bestaat. Hoe meer delen hoe beter de processor taken tegelijk kan uitvoeren. Wil je meer informatie? Lees dan ons blogartikel over processoren

'Wat heeft Turbo Boost voor functie?'
Dit is een extra en unieke toevoeging bij bepaalde MacBooks, iMacs, en Macs. Wanneer niet alle delen van de processor nodig zijn, worden de ongebruikte delen uitgeschakeld en kan daardoor de snelheid van de processor tijdelijk omhoog gaan.  

'Wat is de technische staat van de refurbished producten?' 
Bij iUsed verkopen wij geen refurbished producten met technische gebreken of defecten. Mochten er wel bijzonderheden zijn bij een product dan wordt dit expliciet vermeld. Verder worden al onze producten op meer dan 50 punten getest door onze eigen gecertificeerde technische specialisten. Zo ben jij altijd verzekerd van een 100% technisch werkzaam product.  

'Hoe maak ik een back-up van mijn refurbished apparaat?'
Bekijk hier een video over hoe je een back-up maakt van een iPhone en bekijk hier een video over hoe je een back-up maakt van een MacBook

'Hoe zet ik mijn back-up over op een nieuw apparaat?'
Al je bestanden meenemen naar je nieuwe iMac of MacBook? Geen probleem, je back-up overzetten is vrij eenvoudig. In deze video leggen wij het jou uit.  

'Hoe verwijder ik iCloud van mijn apparaat?'
Wanneer je je apparaat nog in bezit hebt dan kun je op een handige manier je iCloud verwijderen. Bekijk hier een video over hoe je een iPhone/iPad verwijderd uit je iCloud en hier een video over hoe je de iCloud verwijderd van je iMac/MacBook

'Hoe zet ik de fabrieksinstellingen terug op mijn apparaat?'
Dit leggen wij heel eenvoudig uit in deze video. Let op: dit geldt wel alleen voor een MacBook, iMac of Mac. 

'Hoe installeer je de nieuwste versie van MacOS op je MacBook of iMac?'
In deze video laten we de verschillende stappen uitgebreid zien. Let op: in deze video zie je nog wel een oude MacOS update, maar de nieuwste Big Sur update kan je ook op deze manier installeren. 

'Wat moet ik doen als mijn device niet aan gaat?'
Wanneer het device niet aan gaat, dan raden wij aan om het device eerst minimaal één uur aan de oplader aan te sluiten. Mocht dit niet helpen neem dan contact op met onze klantenservice.  

'Wat moet ik doen als mijn apparaat niet oplaadt?' 
Als je apparaat niet oplaadt dan kan dit meerdere oorzaken hebben. De oplaadkabel of de USB-adapter kan bijvoorbeeld stuk zijn. Mocht je meerdere opladers thuis hebben liggen, probeer dan of het met een andere wel lukt. Daarnaast kunnen de verbindingen tussen de oplaadkabel, de USB-adapter en het stopcontact niet goed aangesloten zijn, controleer deze dus ook goed. Wilt het nog steeds niet lukken, neem dan contact op met onze klantenservice.  

'Wat moet ik doen als de accu snel leeg gaat?'
Grote programma’s, games en apps kunnen veel energie vragen van je batterij. Check dus altijd eerst of je niet hele grote bestanden/programma’s hebt openstaan. Daarnaast kunnen hele hoge temperaturen > 25 graden of hele lage temperaturen < 0 graden ook een nadelig effect hebben op je accuduur. Wanneer je bijvoorbeeld je MacBook in de volle zon gebruikt wanneer het boven de 20 graden is, dan heb je ook kans dat je MacBook gaat blazen. Lees hier onze tips over hoe je je MacBook koel kunt houden met extreme hitte. Wanneer al deze situaties niet van toepassing zijn op jouw situatie dan kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice

Andere blogs